Förberedelser inför spelningen imorgon

Christer Flebbe på Malmöfestivalen 2009; Fotograf: Matts Rydén, http://www.myspace.com/mattsryden

Fotograf: Matts Rydén, http://www.myspace.com/mattsryden

Ja, imorgon är det dax för ett kul gig. Verkligen! Det är Lasse O på Blå Båten i Malmö som arrangerar.

Vi gissar att det kommer att vara en blandning av bluesnördar och "vanliga" musikfantaster i publiken. Detta passar oss perfekt. Då får vi möjlighet att plocka fram de låtar som vi själva tycker om att spela, oavsett om det är blues eller inte. Vi gillar ju även reggae, rock'n'roll, jazz, funk etc. - alltså "redig rootmusik" :-)

Vad sägs om dessa låtar?

I vår familj
Jag har dresserat min hund
Jag e ingen hönsatjuv
Mina barn e fina, dina barn e till besvär

eller dessa, helt nya alster?

Fnitter och skratt
Har bryggt mig mitt eget kaffe
Min cowboyhatt

Mmmm....dessa låtar och ett helt gäng till blir det säkert imorgon....och så låten "Tradebloos", såklart...den höll jag på att glömma! "Tradebloos", en slow-blues i Am, som Christer Flebbe får fronta med sin gitarr....och som han gör det sen(!)....ni missade väl inte hans solo på Malmöfestivalen i somras? Han välte stället, boys and girls!

Ses imorgon...ni som har biljetter (är slutsålt) ;-)

/Dennis, den vackra tösen och de snälla pågarna

www.bloosblasters.se
www.myspace.com/bloosblasters

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl
till [email protected], så lägger vi er till listan. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0