Skjut mig!!! + Bloosblasters behöver din hjälp

Bild: Skjut mig!!!  Fotograf: Teerapong Boongird


Bild: Skjut mig!!!
Fotograf: Teerapong Boongird


I tisdags var jag på en konferens i Malmö (Generator 2009, om den svenska upplevelseindustrin). Jag hade, dumt nog, lagt min laptop i bagaget på min bil, och upptäckte först när jag kom hem till Landskrona, att den blivit stulen. Dock fanns det inga tecken på inbrott, mer än att just min dator var borta.

Jag fick nästan panik! När tog jag backup senast? Allt mitt jobb!!! Borta!!!??? Mina senaste låtar!!! Borta!!!??

En helt galet jobbig känsla infann sig...shit...fan....helsike!!!

Snart kom jag dock på att jag, två dagar innan, hade tagit mina fem nykomponerade låtar, och skickat till min hotmail-adress....alltså hade jag backup på dessa...pust!!! Annars hade jag fanimej dött....fem superhits hade gått förlorade ;-)

Men...jäkligt skumt, tänker jag så här i efterhand, att jag helt plötsligt, precis som att jag anat vad som skulle hända, hade bestämt mig för att skicka låtarna till mig själv! Detta har jag nämligen aldrig gjort förut. Strange!!! Precis som om att jag anade vad som var på G att hända. Super-stange!!!

Men...eländet var inte slut...efter att ha kontaktat mina två försäkringsbolag (bilförsäkring och hemförsäkring), förstod jag att jag inte kommer att få ut en spänn!!! Bilförsäkringen täcker endast skador på bilen - och det hade jag ju inga - och hemförsäkringen, utan hem-plus-shits-fans-tillägget, täcker inga "stöldbegärliga föremål" som placerats i bilen. Skjut mig!!!

Men...eländet var inte slut...dagen efter....konferensdag nr 2 i Malmö: jag parkerade på en annan parkering, betalade 90 kr för en heldag...men....när jag kom till bilen och efter att jag påbörjat min hemresa, fann jag en P-bot, fladdrandes i framrutan....700 spänn...för att jag "parkerat på otillåten plats".....va fan...jag hatr ju betalt 90 spänn!!! Fattar nada????

Efter att jag talat med fru poliskonstapel och med gatukontoret, förstår jag att det enda jag kan göra är att betala P-boten, och sedan skriftligen, överklaga! Fattar jäklar inte varför JAG, som skött mina åtaganden, ska behöva ägna min tid åt sånt här mög!!!! Traaaaadigt!

Men...eländet var inte slut...blinkersen på min bil slutade att fungera.....och min rotfyllda tand har blivit infekterad.....skjut mig!!!! Igen, igen, igen!!!

Pust!!! Stön!!! Suck!!!

---

Bloosblasters är i akut behov av någon som hjälper oss med bokning av spelningar!

Nisse Nilsson, vår bokare, har tyvärr blivit tvungen att ta ett uppehåll i bokandet och därför behöver vi en ersättare. Kanske känner ni någon som vill jobba med oss, eller kanske vill någon av er hjälpa till? Det som behövs är en dator, en telefon, en förälskelse i vår musik och en gnutta ”försäljar-talang”.

Tänk till, och återkom så snart ni kan…..alla idéer, förslag är välkomna…..och det är bråttom….vi behöver verkligen all hjälp vi kan få. Såklart utgår ett arvode, men den främsta belöningen för jobbet, bör handla om att ”se en glädje i att arbeta tillsammans med oss”.

We beg you….please help ;-)

...och Nisse, som e en go påg...hälsar föresten till er alla att det e ett jäkligt kul uppdrag :-)

/Dennis (och Lena, Christer och Lars), som e på jakt efter en bokare!

Hemsida: http://www.bloosblasters.se
MySpace: http://www.myspace.com/bloosblasters
Bloosblasters blogg: http://bloosblasters.blogg.se

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl till [email protected], så lägger vi er till listan. DS


Kommentarer
Postat av: Matts

Hmmm....

Vad är det man säger...en olycka kommer sällan ensam.

Från och med nu kan det ju bara bli bättre...eller.?.? ;)



~~Matts~~

2009-11-29 @ 16:31:07
URL: http://myspace.com/mattsryden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0