Jan Johansen gillar Bloosblasters musik!

Jan Johansen i Lokaltidningen

Bild: Jan Johansen i Lokaltidningen, Landskrona, 091111


Hejsan.

Idag läser jag följande artikel i Lokaltidningen (http://www.e-pages.dk/landskrona/95/), inför vår spelning med Jan Johansen på fredag:


5 frågor till...
till Jan Johansen som spelar tillsammans med Bloosblasters på Tages nu på fredag.

Vad har du gjort den senaste tiden?
– Jag har turnerat, skrivit musik åt både mig själv och andra artister. Nu jobbar jag på ett eget album som jag planerar att släppa under våren 2010.

Vad kan publiken vänta sig av spelningen på fredag?
– Jag kommer ju att spela tillsammans med Bloosblasters så det blir mycket blues och rock. Vi har aldrig spelat tillsammans förut, men de gillar min röst och jag gillar deras musik så det blir nog en superkväll.

Så då kommer du inte att sjunga ”Se på mig”…
– Jag tar med den akustiska gitarren ifall någon önskar den!

Du har varit med i Melodifestivalen både i Sverige och Norge ett par gånger, kommer du att ställa upp igen?
– Jag har varit med fyra gånger i Sverige, antingen som artiskt eller låtskrivare och en gång i Norge. Jag kan absolut tänka mig att ställa upp igen.

Din bästa spelning någonsin, vilken var det?
– Det måste ha varit 1995 precis då när jag hade slagit igenom med ”Se på mig”. Jag minns en konsert i Linköping med flera tusen i publiken och en helt galen stämning. Det var nästintill omöjligt att ta sig fram till turnébussen efteråt!

EVELINA OLSSON
[email protected]

---

Jäkligt kul att läsa!!! Särskilt denna rad, såklart: "[...]och jag gillar deras musik så det blir nog en superkväll."

Mmmm......så....välkomna på fredag!


/Dennis , Lena, Lars och Christer

Hemsida: http://www.bloosblasters.se
MySpace: http://www.myspace.com/bloosblasters
Bloosblasters blogg: http://bloosblasters.blogg.se

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl till [email protected], så lägger vi er till listan. DS.


Kommentarer
Postat av: Bluesman

Ja, snygga e ni allehuppa, allehuppa, allehuppa!



Och icke nog me de - bra låter det osse



ert kostnadsmedvetna fan från Wallandertown



2009-11-12 @ 15:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0