Peps Perssons mix-trix låter great

Bild: Peps Persson med Bloosblasters  Fotograf: Lennart Isacson

Bild: Peps Persson med Bloosblasters i Landskrona, 2009
Fotograf: Lennart Isacson


Tjena.

Just nu sitter jag och lyssnar igenom Peps mix av de tre låtar som vi jobbade med i fredags natt. Det låter riktigt bra.

Dock måste man lyssna i lite olika apparater, så att mixen känns bra överallt, på stereon, i bilen, på mp3-spelaren etc.

Jag tycker att lead-sången ska mixas något högre, att basen ska fram lite i mixen i en låt, och att vi ska "tagga" ner blåsriffet på några ställen. Kanske ett par förändringar till....men annars låter det great!

De andra i bandet ska oxå lyssna och ge feedback. Lazlo är just nu på väg till mig, och han kan knappt bärga sig i sin iver att få lyssna. Lena har redan tyckt till och hon är supernöjd.

Jag ska slå Peps en signal ikväll eller imorgon för att berätta våra synpunkter, samt för att höra om han har fler låtar för lyssning. I så fall skickar han över dem via nätet....hehehe....det är så det går till nuförtiden...www.yousendit.com eller liknande tjänster.


Nu känner jag för att ta en tupplur, och sedan är det dags för en långpromenad, för att hinna med att bjuda Lena-babe på middag lite senare ikväll.

Hörs.

/Dennis (och Lena, Lars o Christer)

Hemsida: http://www.bloosblasters.se
MySpace: http://www.myspace.com/bloosblasters
Bloosblasters blogg: http://bloosblasters.blogg.se

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl till [email protected], så lägger vi er till listan. DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0