Nya låtar ska nötas in: rep i kväll

Lena Bergkvist; Foto: Niclas Lundblad

Lena Bergkvist
Foto: Niclas Lundblad


Söndag morgon, kl 11.31 (suck!).
Tvätt igår och idag e det dax för städning.
Tur att ungarna e hemma så att de kan hjälpa till...hehehehe ;-)

Ikväll är det rep med Bloosblasters. Vi har en lokal, hyfsat sunkig, som vi träffas i, en gång per vecka. Oftast söndagar.

Ikväll ska vi nöta in dessa låtar, som vi planerar att kunna ha med oss ut, nån gång i höst:

Jag lovar och svär (en rock-rökare)
Klumpeduns (en blues-reggae)
Vad du än gör, snälla gör det en gång till (en rockabilly-röjare)
Knackar på hos dig (en pop-rumba-reggae-låt som jag och Lena uppträtt med under namnet Tandem)

Jepp...dessa låtar ska nötas in ikväll. Oftast måste vi repa ganska länge på varje låt innan vi vågar spela den ute. Jag tror att det nog är jag som är mest feg i bandet, när det gäller att presentera nya låtar för publik. Jag känner att låten måste sitta ordentligt först. Men, egentligen spelar det inte så stor roll hur länge man har traggat låtarna. Första gångerna de spelas ute för publik, känns de ändå osäkra och svajiga. Att stå i replokalen och harva är inte samma sak som att spela live.

Mmm...rep ikväll, alltså. Känns kul. Alltid gott att träffa de andra.

Hörs, bönder och soldater :-)

/Dennis, Lena, Christer och Lars

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl till [email protected], så lägger vi er till listan. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0