Gratis filmer via Voddler + Marley äger fet-fetast

Bild: Bob Marley - Spiritual Journey

Bild: Bob Marley - Spiritual Journey

I helgen har jag legat pall, helt däckad av en förkylning som satt sig på halsen. Jag har haft en sådan fruktansvärd värk, som gjort att jag inte kunnat sova eller orkat ta mig för någonting. Jag har fortfarande hyfsat ont, men mår tack och lov lite bättre. Så alla kvinnor...vad är väl en förlossning mot en rejäl förkylning?

Dock....när jag mådde som sämst och pep och gnällde som värst, passade jag på att installera programmet Voddler (http://sv.wikipedia.org/wiki/Voddler), som erbjöds från min Internetleverantör Bredbandsbolaget. Voddler är en slags Spotify-variant för film, istället för musik.

Utbudet av filmer är ännu ganska magert och B-betonat, men man kan se en häftig potential.

Jag lyckades faktiskt hitta en cool Bob Marley-dokumentär "Bob Marley - Spiritual Journey". Hyfsat bra. Och jäkligt gött att lyssna till detta geni! Bob Marley äger fortfarande fet-fetast när det gäller reggae! Och jag älskar reggae!

Men det är det inte alla som gör....hehehe. Jag ska berätta en sak som Peps sa när vi sågs senast, som visar just detta. Han berättade att Håkan Nyberg (trummis i Nationalteatern, med Wiehe, m.fl.) hatade reggae-musiken när den kom till Sverige för många år sedan. - Va fan, inte sån jävla reggae nu igen, brukade Nyberg stöna, när  Peps ville lira lite baktaktsmusik.

Peps tipsade mig om att fråga Nyberg om vad han tycker om reggea om jag skulle stöta på honom framöver....och som av en händelse, faktiskt......bara ett par dagar efter att Peps berättat denna Nyberg-story, sprang jag på herr Nyberg på City Gross (min kvartersbutik) i Landskrona. Och efter att vi språkat ett par minuter berättade jag för Håkan vad Peps hade sagt, och då utbrast herr Nyberg, med ett brett smajl: - Haha, oh fy fan, då ska du veta att jag fortfarande inte gillar den där jävla reggae-musiken!!! Usch!

Så...alla gillar inte reggae. Det är tydligt ;-)

Ha det gott soldater...och glöm inte att köpa biljetter till vårt gig med Jan Johansen på Tage's i Landskrona den 13/11. Biljetterna (145 kr) finns att köpa i baren på Olivers Pub (Eriksgatan 8) efter kl 20.00 varje dag, samt på Riverside Tattoo (Stora Norregatan 2). De som önskar att göra förköp via bankgiro, ringer Tage’s på 0418 - 222 50, mellan kl 11.00 och 14.00, varje vardag.

/Dennis, Lena, Lars och Christer

Hemsida: http://www.bloosblasters.se
MySpace: http://www.myspace.com/bloosblasters
Bloosblasters blogg: http://bloosblasters.blogg.se

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl till [email protected], så lägger vi er till listan. DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0