På besök hos Peps Persson

Bild: Peps Persson på Tage's i Landskrona.  Foto: Matts Rydén,   http://www.myspace.com/mattsryden

Bild: Peps Persson på Tage's i Landskrona.
Foto: Matts Rydén,
http://www.myspace.com/mattsryden


God afton :-)

Klockan är nu 21.00 på måndagskvällen, och det är faktiskt första gången som jag sitter ner och tar igen mig sedan i torsdags. Det har ju varit gig på Tant Gertrud i Malmö, och spelning med Jan Johansen i Landskrona, och....mmmmm.....inspelning och mixning hos Peps i skogen!

Jepp...inspelning av blås och mixt-trix hos Pepsa-mannen. En helt underbart fantastisk söndagseftermiddag/kväll/natt!!!

Jag och Lena anlände till Peps vid 14-tiden, och kort därefter dök de tre blåsarna upp: Janne Erlandsson (sopransaxofon), Jonas Palm (barytonsaxofon) och Niklas Fredin (trumpet)!

...och vilka blåsare dessa pågar e!!! Goa snubbar och grymma musiker.

Janne känner jag sedan tidigare (jag har bland annat lirat med honom i Ulf "Masken" Anderssons Rock'n'roll Torpedoes), Jonas har jag sprungit på längs vägen, men Niklas var en helt ny bekantskap.

Peps känner Janne och Jonas sedan tidigare. Dessa pågar tutade bl.a. på plattan "Röster från Söder" (Peps och Nisse Hellberg). Niklas hade Peps bara hört talas om (som Malmös senaste trumpet-stjärnskott), men aldrig haft förmånen att träffa förut.

Niklas berättade att han just avslutat en inspelning med the Ark (på deras kommande cd), och då förstod jag (som faktiskt aldrig hört talas om herr Fredin), att detta inte var vem som helst.

Och det var det inte heller....shit vilken snubbe....vilka snubbar, alla tre!!!


Janne hade satta samman arrangemang till sex av låtarna, och efter ca 7 timmars jobb, hade de tre snubbarna (med Peps assistans, och med Lenas och mitt stöd) fått till jäkligt goa inspelningar.

....och därefter satt jag och Peps och snackade och mix-trixade halva natten.....hehehe....grymt kul!


Några kommentarer, från Peps studio:

- Fy fan, vilken jävla bra låt. Svensktoppen för helvete! Jo, jag menar det. Säkert! (Janne Erlandsson om låten "Min cowboyhatt")

- Ja, precis vad jag känner. Absolut Svensktoppen! (Peps kommenterar Jannes kommentar om låten "Min cowboyhatt!)

- Grymma texter. Riktigt kul! (Niklas spontana kommentar efter att ha lyssnat på 6 av de 13 låtarna.)

- Bläää.....min tunga e helt sönderspelad...kan inte ta en ton till! (Jonas, efter att ha lagt sista tonen, på sista låten, "Vad är det för fel på gubben?")

- E det inte bättre att ni spelar rätt, direkt? (Lenas spydiga kommentar, efter att blåspågarna fått lägga om några sura toner.)

- Dennis, vilka jäkla bra låtar du har skrivit. Jo, jag menar det. Jäkligt bra. Blir fanimej bara bättre och bättre, ju mer jag lyssnar! (Peps, direkt från hjärtat...och jag tror inte mina öron....att Peps, som är min absoluta förbild, som jag verkligen ser upp till och beundrar på ALLA sätt, berömmer mina låtar....jag kan fan inte fatta det! Shit!!!)

- Ni har ett jäkla sväng! (Peps berömmer Bloosblasters...och jag ler åter med hela kroppen!)


Jepp....ovanstående är vad jag bjuder på denna gång, efter mitt besök i de djupaste skogarna i norra Skåne. Jag hoppas att ni förstår att jag "svävar på moln" och att jag knappt kan förstå att jag....lille Dennis från Furulund...får vara med om att jobba med Pepsa-mannen på detta supercoola vis, och att han gillar det jag och de andra i bandet håller på med....ja, jag kan fan knappt sova...så jäkla underbart glad är jag!!! Fan vore det annars, eller hur!

Tack Peps, och tack Janne, Jonas och Niklas.

...och när kommer plattan?
..den som väntar på nåt gott.....hehehehe....kanske januari/februari, 2010?!?!


Hörs snart.

/Blååsblasters (som Peps kallade oss, inför söndagens inspelning av sax och trumpet)

Hemsida: http://www.bloosblasters.se
MySpace: http://www.myspace.com/bloosblasters
Bloosblasters blogg: http://bloosblasters.blogg.se

PS. Glöm inte att anmäla er till Bloosblasters nyhetsbrev. Skicka ett mejl till [email protected], så lägger vi er till listan. DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0